Essence mattifying cream

15 Nov

Normaal ben ik geen grote fan van matterende creme’s maar toen ik deze van Essence zag wou ik hem toch graag uitproberen!

De creme is er in 3 varianten; voor de normale tot gecombineerde huid, normale huid & droge tot normale huid! De creme zit in een leuk doosje met de kleuren paars, roze achtig & blauw met groen! Ik ga de variant normale tot gecombineerde huid met Lychee en Blauwe druif!

Wat de creme belooft:

  • Dat het een 12 uur durende matt effect geeft.
  • Geeft je een glad en glans vrije teint!
  • Geeft de huid genoeg vocht!
  • Een heerlijke geur!

Op de achterkant van het doosje vind je de bestanddelen! Er zit onder andere Ispopropyl Palmitate in en dat is een stof die meestal uit palmolie gehaald word! De stof zorgt ervoor dat je huid glad & glanzend word! Ook zit er Ethylhexylglycerin  in!  Ethylhexylglycerin is een alternatieve vervanger voor parabenen. Het is een huid conditioner en geeft minder allergische reacties dan de parabenen.

De creme zit in een klein potje (50ml).

De creme voelt een beetje jelly achtig en is roze van kleur!

Hier de creme op mijn huid, je moet hem wel goed uitsmeren want hij is een beetje waterig! Hij trekt wel snel in, en voelt erg licht aan!

Ik vind het op het eerste oog een erg leuk doosje! Er staat goed op wat het is alleen een minpuntje is dat het alleen in het Duits & Engels staat! Als je op de achterkant kijkt staat het ook heel klein in het Nederlands! Ik ben zelf niet zo’n fan van potjes omdat ik dat altijd een kliederboel vind zo ook bij deze! Hij is wel fijn in gebruik al moet je niet teveel op smeren want hij is best waterig! Wat ik wel erg fijn vind aan de creme is dat hij heerlijk ruikt! 

PLUSPUNTEN; 

  • Hij ruikt erg lekker!
  • Er zit geen olie in, alleen olie van de Grapefruit!
  • Makkelijk uit te smeren!
  • Hij kost maar €1,99 dus een echte budget creme!
  • Er zit een UVA/UVB filter in wat beter is voor je huid!

MINPUNTEN;

  • Hij matteert geen 12 uur lang, wat ze wel beloven!

Dus al met al ben ik wel tevreden over deze creme en zal hem zeker nog een keer gaan kopen als hij op is! Gebruik jij een creme? En welke?

2 Responses to “Essence mattifying cream”

  1. Lin November 15, 2012 at 8:34 pm #

    Ik denk dat de creme voor mij niet heel geschikt is, maar hij lijkt me wel heel lekker ruiken!

Leave a Reply

