Good lifestyle

15 Nov

Iedereen heeft het tegenwoordig over ‘Gezond Leven’. Je moet genoeg groente en fruit eten, minimaal een half uur per dag bewegen en noem het maar op! Ik ben zelf al vanaf me 13e bezig met afvallen en ik kan je zeggen that’s not easy!

Wat ik vaak te horen kreeg is dat ik me eetpatroon en me levensstijl moest aanpassen.. Yeah right, makkelijker gezegd dan gedaan! Maar ik ben het gaan proberen en elke keer lukte het ongeveer een maandje en toen viel ik weer in het oude patroon! ( Ik viel dan ook geen grammetje af) Totdat ik 2 jaar geleden begon met Sonja Bakker, een handig boek waar recepten in stonden en waar precies in stond wat je moest eten en drinken! Ideaal! Mmm, ja dat dacht ik! Ik was 5 kilo afgevallen en was helemaal happy, totdat ik stopte met het boek en de kilo’s er weer aanvlogen! Alles voor niks geweest dus! Ik heb sindsdien nog een paar dieeten geprobeerd maar niks werkte! Tot ongeveer een jaar geleden! Ik was het zat, en ik moest en zou afvallen! Ik heb toen besloten dat ik het zonder een boek, zonder een speciaal dieet zou gaan proberen! Ik ging veel water drinken ( 2 liter per dag ) , meer groente en fruit eten ( 2 stuks van ieder ), 3x een maaltijd op een dag & meer bewegen! Dus ik begon, het ging goed af en toe nam ik nog wel een chocolaatje maar probeerde het zo min mogelijk te doen! Een paar weken later was er dan ook 5 kilo af en ik was dolblij!! Ik was vooral zo blij omdat het mezelf was gelukt zonder een of ander boek! En ik was gemotiveerd dus ik ging door! Maar de weken daarna  ging het langzaam en viel ik niet veel af.. En dan is het erg lastig om vol te houden! Maar ik ging door en ben uiteindelijk 9 kilo’s kwijt! En ben hartstikke trots op mezelf!! Er moet natuurlijk nog wel wat af maar dat komt wel! Wat ik met dit verhaal wil vertellen is dat of je nou wilt afvallen of niet je altijd kan beginnen met je levenstijl/eetpatroon te verbeteren! Ik ben zelf door het meer bewegen en het beter eten veel actiever geworden! Voordat ik er aan begon lag ik alleen maar voor de tv en dat is nu dus echt wel veranderd! Hoe moeilijk het soms ook is als je het wilt dan lukt het je! xx

Hier een paar tips die je helpen om je eetpatroon/levensstijl te verbeteren;

Sla je ontbijt niet over!! Je ontbijt is je belangrijkste maaltijd van de dag, daardoor komt je stoelgang beter op gang!

Beweeg minimaal een half uurtje per dag, en je zal merken dat je veel fitter word! 

Eet 3 maaltijden per dag! Dus je ontbijt, lunch & avondeten! Heb je tussendoor nog honger? Neem dan een appel of een ander stuk fruit! 

En de laatste tip is drink genoeg water, minimaal 1 liter per dag! Lust je geen water? Neem dan thee! 

Leave a Reply

